Συνέντευξη

Επτά επενδυτικά "θαύματα" από το fund Diorama

https://euroobserver.gr/intreview/epta-ependitika-thaumata-apo-to-fund-diorama?4553 Euroobserver.gr
Επτά επενδυτικά "θαύματα" από το fund Diorama
Της Νένας Μαλλιάρα Σημαντική ώθηση σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με παροχή κεφαλαίων και ενεργό βοήθεια στις διοικήσεις τους ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να σταθούν επιτυχώς στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, έχει δώσει το fund Diorama στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας του. Το fund διαθέτει κεφάλαια 135 εκατ. ευρώ, τα οποία διαχειρίζεται η Deca Investments. Μέχρι στιγμής έχει επενδύσει 71 εκατ. ευρώ σε επτά ελληνικές εξωστρεφείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ μέχρι τον Νοέμβριο του 2019 (σύσταση fund Νοέμβριος 2014) θα επενδύσει άλλα 40 εκατ. ευρώ σε 3 – 4 ακόμη μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στην ανάγκη παροχής κεφαλαίων στις υγιείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις με εξωστρεφή χαρακτήρα, αναφέρθηκε χθες, σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, ο Πρόεδρος της Επενδυτικής Επιτροπής της Deca Investments και Πρόεδρος του Diorama, Νίκος Νανόπουλος. Με τη μακρά εμπειρία του από τον τραπεζικό χώρο, ο κ. Νανόπουλος επεσήμανε την έλλειψη κεφαλαίων που έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή η ελληνική Οικονομία, καθώς την τελευταία δεκαετία καταστράφηκαν τεράστια κεφάλαια και υπήρξαν πολύ λίγες επενδύσεις. "Το φυσικό κεφάλαιο της χώρας, αντί να αυξάνεται, μένει σταθερό ή μειώνεται, ενώ παράλληλα υπάρχει εκροή ανθρώπινου κεφαλαίου. Πρέπει να έρθει στη χώρα φυσικό κεφάλαιο για να επιστρέψει και το ανθρώπινο", είπε ο κ. Νανόπουλος, προσθέτοντας ότι σε βάθος δεκαετίας, η χώρα έχει να αντιμετωπίσει τρία μεγάλα θέματα: τα "κόκκινα" δάνεια, το συνταξιοδοτικό και το δημογραφικό. Η επιτυχημένη πορεία του Diorama Fund αποτυπώνεται στην εσωτερική αξία που καταγράφει μέχρι στιγμής από τις επενδύσεις του, η οποία είναι 20% υψηλότερη από το κόστος επένδυσης. Παράλληλα, όπως ανέφερε χθες ο partner και CEO της Deca Investments, Νίκος Κούλης, στο διάστημα από την επένδυση μέχρι σήμερα, οι εταιρείες στις οποίες έχει επενδύσει το Diorama έχουν αυξήσει ετησίως τις πωλήσεις τους κατά 15%, τα κέρδη τους κατά 25% – 27%, τους εργαζομένους τους κατά 20% (+ 280 άτομα) και έχουν επενδύσει για την ανάπτυξή τους (capital expenditure) 175 εκατ. ευρώ. Το Diorama επενδύει σε ορίζοντα 4 – 6 ετών. H αποεπένδυση από τις υφιστάμενες επενδύσεις θα γίνει μέσα στα επόμενα 3 – 5 χρόνια, μέσω της πώλησης πλειοψηφικών πακέτων σε ξένους στρατηγικούς επενδυτές. Η δεύτερη περίοδος του fund (Diorama II) θα ξεκινήσει με την αναζήτηση νέων κεφαλαίων από τους υφιστάμενους και νέους επενδυτές στα τέλη του 2020 – αρχές 2021 (η διάρκεια ζωής του fund εκτείνεται στα τέλη του 2024) και θα στοχεύσει επίσης σε εταιρείες μεγαλύτερου μεγέθους ή εκτός Ελλάδος. Τα στελέχη της Deca Investments, Γιάννης Καλατζής, Partner και Chief Investment Officer, Αλέξανδρος Κατσουρίδης, Partner και Νίκος Αλιπράντης, Partner, παρουσίασαν τις επτά επενδύσεις του fund Diorama. Ειδικότερα: - Η πρώτη επένδυση του fund Diorama, ύψους 7 εκατ. ευρώ, πραγματοποιήθηκε στην εταιρεία Atlas Tapes S.A., με την απόκτηση σημαντικής μειοψηφικής συμμετοχής. Η Atlas είναι μια καθετοποιημένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των αυτοκόλλητων ταινιών, σήμερα μία από τις τρεις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, με εξαγωγές πάνω από το 80% των πωλήσεών της. Έχει τζίρο 80 εκατ. ευρώ και EBITDA 10 εκατ. ευρώ. - Στη συνέχεια, το Diorama επένδυσε 15 εκατ. ευρώ για μια σημαντική πλειοψηφική συμμετοχή (75%) στην εταιρεία Damavand S.A. Η Damavand δραστηριοποιείται στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων με βάση την τομάτα. Είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της με ισχυρή και αυξανόμενη εξαγωγική βάση (60% των πωλήσεών της είναι στο εξωτερικό). Ο τζίρος της εταιρείας ανέρχεται σε 18 εκατ. ευρώ και τα κέρδη της στη χρήση που θα κλείσει στις 30/6/2019 αναμένονται στο 1 εκατ. ευρώ. - Η επόμενη επένδυση του Diorama ήταν ύψους 12 εκατ. ευρώ για μια μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία InternetQ S.A. Η InternetQ δραστηριοποιείται σε δύο τομείς: την παροχή μουσικής μέσω κινητών τηλεφώνων ή tablets (music streaming) από την οποία μπορεί κάποιος να ακούει απεριόριστο αριθμό τραγουδιών, και ένα λογισμικό το οποίο φέρνει σε επαφή διαφημιστές και ψηφιακούς εκδότες, για διαφημίσεις σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων (in-app advertising). Η εταιρεία έχει τζίρο άνω των 150 εκατ. ευρώ και EBITDA άνω των 25 εκατ. ευρώ. - Ακολούθως, το Diorama απέκτησε το 100% της Adam Pack S.A. και προέβη σε αύξηση κεφαλαίου για να αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας. Η Adam Pack ασχολείται με την παραγωγή χάρτινης συσκευασίας υγρών τροφίμων. Είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία παραγωγής χάρτινων συσκευασιών gable tops και πωμάτων που χρησιμοποιούνται για την συσκευασία φρέσκου γάλακτος και χυμών, με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα (περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων). Η εταιρεία είναι αυτή τη στιγμή μεταξύ των 3 – 4 μεγαλύτερων στην Ευρώπη, με τζίρο 14 εκατ. ευρώ και EBITDA 1,5 – 2 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος είναι τα μεγέθη αυτά να διπλασιαστούν και να υπάρξει επέκταση πέραν της συσκευασίας γάλακτος. - Η πέμπτη επένδυση του Diorama ήταν 6 εκατ. ευρώ για μια σημαντική μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Axel Accessories S.A. Η Axel ασχολείται με τον σχεδιασμό, την παραγωγή και την εμπορία γυναικείων ρούχων, τσαντών, υποδημάτων και αξεσουάρ. Διαθέτει 11 καταστήματα λιανικής στην Ελλάδα, ισχυρή διεθνή παρουσία με πωλήσεις σε 45 χώρες (οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% των συνολικών πωλήσεων, με πολύ επιτυχημένη χονδρική σε Ισπανία και Ιταλία) και τζίρο 15 εκατ. ευρώ. - Η επόμενη επένδυση του Diorama, ύψους 15 εκατ. ευρώ, έγινε για την απόκτηση σημαντικής μειοψηφικής συμμετοχής στην εταιρεία Viva Wallet Holdings S.A. Η Viva Payments, θυγατρική της Viva, είναι ο κορυφαίος ανεξάρτητος πάροχος πληρωμών στην Ελλάδα. Η Viva Payments αποτελεί το πρώτο Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος στην Ελλάδα για υπηρεσίες εκκαθάρισης (acquiring) και έκδοσης καρτών (issuing) και βασίζεται εξ ολοκλήρου σε cloud υποδομές. Η Viva δημιουργεί 1 δισ. ευρώ συναλλαγών στην Ελλάδα, σημειώνοντας αξιοσημείωτο ρυθμό ανάπτυξης εντός των τελευταίων ετών. To 2019 η έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη στον λοιπό ευρωπαϊκό χώρο. - Τέλος, η πιο πρόσφατη επένδυση του Diorama, ύψους 5 εκατ. ευρώ, έγινε για μια σημαντική μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Lariplast S.A. Η Lariplast ασχολείται με την παραγωγή πλαστικών υλικών μίας χρήσης, κυρίως κυπέλλων και πωμάτων, τα οποία χρησιμοποιούνται στην κατανάλωση κρύων και ζεστών ροφημάτων. Η εταιρεία διαθέτει δύο μονάδες παραγωγής: μία στη Λάρισα και μία στην Marles στη βορειοανατολική Γαλλία. Πραγματοποιεί εξαγωγές σε 20 χώρες, με πάνω από το 70% των συνολικών πωλήσεων εκτός Ελλάδας. Η εταιρεία έχει εξαιρετική χρηματοοικονομική κατάσταση και ρευστότητα, ενώ ολοκλήρωσε επένδυση με την οποία θα μπει σε υποκατάστατα του πλαστικού προϊόντα. Πηγή: capital.gr

Leave a comment