Ο Πάνος Ισµαήλος είναι µόλις 26 ετών, αλλά έχει καταφέρει να βάλει τη σφραγίδα του στον χώρο του αυτοκινήτου όσο ελάχιστοι στην ηλικία του. Γεµάτος ωραίες ιδέες, δυναµικός και πάντα "ανήσυχος", µας µιλά για τη χρονιά που πέρασε αλλά και αυτήν που έρχεται.
To 2018 κλείνει µε αύξηση στην αγορά αυτοκινήτου. Ποια είναι η δική σας οπτική και πώς πιστεύετε ότι θα κινηθεί η αγορά στο µέλλον;
Πράγµατι, το 2018 είναι µια χρονιά όπου παρατηρούνται σηµάδια ανάκαµψης στην ελληνική αγορά. Οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου θα ξεπεράσουν τον αριθµό-στόχο των 100.000 αυτοκινήτων. Η προσωπική µου εκτίµηση είναι πως το σηµείο ισορροπίας της αγοράς απέχει ακόµη, όµως τα µηνύµατα είναι ενθαρρυντικά. Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόµους έχουν έναν µέσο όρο ηλικίας που δείχνει πως η αγορά χρειάζεται τη σταδιακή ανανέωση. Βέβαια, την υλοποίηση της ανανέωσης επιβραδύνει το φορολογικό σύστηµα, που κατά τη γνώµη µου χρειάζεται απλούστευση. Θα ήταν ιδανικό να υπήρχαν κίνητρα για την αγορά σύγχρονων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων. Επειδή αυτό µοιάζει µακρινή σκέψη, τότε η απλούστευση του φορολογικού θα µπορούσε να προσδώσει στην αγορά την ευελιξία που χρειάζεται για να µπορέσει να αναπτυχθεί. Πιστεύω ότι η αγορά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται µε µικρούς αλλά σταθερούς ρυθµούς, λαµβάνοντας υπόψη και τις συνθήκες του συνολικού περιβάλλοντος που ορίζει τις καταναλωτικές συνήθειες.
Παρατηρούµε ότι παγκοσµίως ο χάρτης του αυτοκινήτου αλλάζει, µε τα ηλεκτρικά και υβριδικά να αναπτύσσονται πολύ γρήγορα. Ποια είναι η δική σας γνώµη, αλλά και ποιες θα είναι οι κινήσεις σας ως επιχείρησης;
Ο παγκόσµιος χάρτης ήδη αλλάζει και αναµένεται στα επόµενα 10 χρόνια να αλλάξει πολύ. Το µέλλον της αυτοκίνησης είναι συνδεδεµένο µε την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχηµάτων. Όλα τα εργοστάσια έχουν ευθυγραµµιστεί προς αυτόν τον στόχο. Είναι τεράστια τα ποσά που επενδύονται γι’ αυτόν τον σκοπό και σίγουρα το αποτέλεσµα θα είναι εξαιρετικό. Εκτιµώ ότι το µέλλον, έτσι όπως µπορεί να το σκεφτεί κανείς σήµερα, θα έρθει πολύ πιο γρήγορα από ό,τι µπορούµε να φανταστούµε. Επιπλέον, στην επόµενη δεκαετία θα αλλάξει τόσο ο τρόπος πώλησης και συντήρησης των αυτοκινήτων όσο και η χρήση τους. Το ιδιοκτησιακό καθεστώς ενός αυτοκινήτου µάλλον θα είναι λίγο διαφορετικό. Θα υπάρχει η δυνατότητα να µοιράζονται το ίδιο όχηµα 2-3 χρήστες µε διαφορετικά χαρακτηριστικά και συνήθειες, µεγιστοποιώντας, έτσι, την ωφέλειά του. Τώρα εµείς ως επιχείρηση έχουµε την τύχη να βρισκόµαστε υπό την "οµπρέλα" του ισχυρότερου εργοστασίου, συνεπώς δουλεύουµε προς την κατεύθυνση του λανσαρίσµατος της ηλεκτροκίνησης στην καθηµερινότητά µας µε µοναδικό στόχο να είµαστε πρωτοπόροι.
Πριν από περίπου έναν χρόνο µάς παρουσιάσατε την πρωτοποριακή εφαρµογή Ismailos Connected. Ποια είναι µέχρι σήµερα η αποδοχή και πόσο σηµαντικές πιστεύετε ότι θα είναι τέτοιες εφαρµογές στο µέλλον;
Η εφαρµογή Ismailos Connected, που ξεκίνησε από την απλή σκέψη "πώς ένας οδηγός µιας premium µάρκας µπορεί να κάνει τα πάντα σχετικά µε το αυτοκίνητό του από το smartphone του µε το πάτηµα ενός κουµπιού" µετράει έναν χρόνο ζωής. Μπορεί να ξεκίνησε από εµάς, όµως εδώ και καιρό ανήκει σε ρουµανική εταιρεία, που την έχει αναπτύξει και εξελίξει. Ήδη έχει "πελάτες" από διαφορετικούς κλάδους, τον ιατρικό, τον ξενοδοχειακό και τον ταξιδιωτικό. Αυτό συµβαίνει γιατί στην ουσία είναι η ψηφιοποίηση CRM δραστηριοτήτων. Η υποκατάσταση της παραδοσιακής επικοινωνίας ενός πελάτη µε ένα brand µπορεί να περνά µέσα από αυτό το application, διατηρώντας τον χρήστη σε ένα περιβάλλον που ανήκει στην εταιρεία. Στην ελληνική αγορά δεν υπάρχει ακόµη ικανοποιητική αποδοχή τόσο της δικής µας εφαρµογής όσο και παρόµοιων. Στο εξωτερικό, σε ανεπτυγµένες χώρες, τέτοια applications αναπτύσσονται µε πολύ γρήγορο ρυθµό. Η ελληνική αγορά και ο Έλληνας καταναλωτής έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, σε κάποιον βαθµό παραδοσιακά. Συνεπώς, χρειάζεται ένα πιο µακροπρόθεσµο πλάνο για τη διείσδυση τέτοιων app στην καθηµερινή σχέση πελάτη-εταιρείας.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία καλλιεργεί το κοµµάτι των κλασικών µέσω της Ismailos Classics µε µεγάλη επιτυχία. Ποια ήταν η εικόνα το 2018 και τι να περιµένουµε το 2019;
Η Ismailos Classics είναι στην ουσία η µετάλλαξη της προσωπικής επιθυµίας του πατέρα µου να κάνει κάθε αντίκα λειτουργική και σε άψογη κατάσταση όπως ήταν και την πρώτη µέρα κυκλοφορίας της, από ένα χόµπι σε µια δοµηµένη επιχειρηµατική δραστηριότητα. Στην ουσία επισκευάζει, ανακατασκευάζει και εµπορεύεται ιστορικά αυτοκίνητα ανεξαρτήτως µάρκας. Η Ismailos Classics µετράει τρία χρόνια ζωής. Το 2018 ήταν η χρονιά µε τη µεγαλύτερη κινητικότητα τόσο σε επίπεδο επισκευών-ανακατασκευών όσο και σε εµπορικό. Βέβαια, βρισκόµαστε σε ένα σηµείο που δεν επιθυµούµε να εξυπηρετήσουµε παραπάνω αυτοκίνητα, γιατί θέλουµε να παράγουµε τη µέγιστη δυνατή ποιότητα. Θα διατηρήσουµε τη ροή που έχουµε αποκτήσει! Ορόσηµο της κάθε χρονιάς για την Ismailos Classics αποτελεί η ετήσια εκδροµή-συνάντηση των πελατών µας, που ονοµάζεται Ismailos Classics Tour και µέσα σε δύο ηµέρες διανύει περίπου 400 χιλιόµετρα, µε τους δρόµους να γεµίζουν από άψογα συντηρηµένα κλασικά αυτοκίνητα.
Υιοθετήσατε το βορειότερο σχολείο της Ελλάδος µε µια κίνηση που εκφράζει την ευαισθησία σας προς συγκεκριµένα θέµατα. Για εσάς, όµως, µπορεί να σηµαίνει κάτι περισσότερο;
Η "υιοθεσία" του βορειότερου σχολείου της Ελλάδος ήταν µια εντελώς αυθόρµητη κίνηση. Επειδή έχω γνωρίσει και αγαπήσει τον νοµό Έβρου, τον επισκέπτοµαι 2-3 φορές τον χρόνο. Θα µπορούσα να πω πως έχω γυρίσει όλα τα χωριά του νοµού και έχω διαµορφώσει µια εικόνα για τις καθηµερινές δυσκολίες που αντιµετωπίζουν, οι οποίες είναι πραγµατικά πολύ µεγάλες. Έχοντας αυτό στη µνήµη µου και µε πολλές εικόνες να το συνοδεύουν, έψαξα να σκεφτώ έναν τρόπο, µε όσες δυνάµεις έχω, να βοηθήσω την περιοχή. Η πρώτη µου σκέψη ήταν να "υιοθετήσω" το βορειότερο σχολείο και αυτούσιο έγινε πράξη. Το συναίσθηµα οδήγησε τις εξελίξεις και όχι η λογική. Τα 124 παιδιά όλων των βαθµίδων των σχολείων στα Δίκαια Έβρου µπορούν να έχουν µια βελτιωµένη σχολική εµπειρία από την τρέχουσα χρονιά. Είναι όλοι τους µέλη της οικογένειάς µας και, έχοντας στο γραφείο µου τις φωτογραφίες τους, βρίσκω κάθε µέρα έναν λόγο, ίσως τον σηµαντικότερο, να παραµένω προσηλωµένος στους στόχους µου και να µπορώ να βοηθήσω ξανά. Παράλληλα, σε ένα τόσο ευαίσθητο εθνικό σηµείο της χώρας, η τοπική κοινωνία χρειάζεται υποστήριξη, ακόµα κι αν αυτό προέρχεται από µια απλή ιδιωτική πρωτοβουλία. Θα ήταν χαρά µου να ακολουθήσουν παρόµοιας λογικής ενέργειες, από εταιρείες που µπορούν να στηρίξουν πολύ περισσότερο από εµάς.
*Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes
Πηγή: capital.gr
Ανάλυση
Leave a comment